tisdag 30 augusti 2011

mån+tis

I måndags gjorde vi inte så mycket här hemma än att kolla på film med dipp och alla sorters tillbehör till+rökt hjortkött med pepparotskräm på sesamknäcke...mums.... Gårdagens film vart "Hur många lingon finns det i världen?" Den var så mysig att man bara ville ha hem hela aktörligan hem till sig själv. Tyvärr så kom monstret in i min tankeverksamhet när "Leif" dog och de sjöng under hans begravning,jag bröt ihop och började böla på riktigt i säkert 5-6 min, som tur var det bara Matilda,Peder och Per som satt med. Jag vart att tänka på min begravning och allt möjligt igen, det bara bubblade upp när han dog och de stod där och sjöng ur deras hjärtan till honom. Usch! Men filmen är verkligen titt-bar!

Idag vart det prover sen behandling, det stack en gång för att sätta kanyl men det gick inte så de fick ta samma hål som de hade tagit på provtagningen 2 timmar innan. Det var verkligen mycket folk i dag på provtagningen, jag fick nr 98 och det var på 65 när jag kom. Som tur var så efter jag hade passerat kassan så gick det på 1 minut innan jag var inne för att mina prover är akuta. Det är skönt iallafall att ha lite förmåner.
Tyvärr så var det nära att jag inte fick behandling idag eftersom mina vita blodkroppar hade höjts till dubbelt sen förra tisdagen, det tyder på en infektion. De fick ringa läkaren som kom och frågade mig lite frågor och som han sa, ja är ung och har inga andra sjukdomar och känner mig frisk och ingen feber hade jag heller så det vart grönt för att få giftet. Skönt faktiskt men nu får ja vara extra uppmärksam på om jag känner mig dålig. Och skärpa mig med att vara ute bland folk, det är ju extra basilusker som cirkulerar nu när dagis och skolor drar igång.

Det som är jobbigt nu är att Snoddas har blivit så gosig, vill gärna komma upp och gulla då och då, och ja ska helst inte hålla på för mycket med han och absolut inte pussa eller dela min mat med han eftersom jag är giftig i ca 3 dagar, inte lika mycket som förut med de andra medicinerna men ändå. Men sen ska ja ta igen allt och pussa han tusen ggr tusen ggr, han är mitt allt.

Stolt över att jag gick upp till sjukhuset, efter behandlingen kom John och hämtade mig och vi rastade Benji en sväng sen bjöd han mig på lunch på avenyn...smaskens! Och som han sa det är inte ofta man får kvalitetstid på tu man hand så det var trevligt.

Snoddas har precis somnat så jag och Perta ska mysa upp i soffan och kolla på film, tror det blir barnfilmen "Hopp"...=)

Hallå! Vet ni att Mac Donalds har slutat med Chili Cheese...why?!?!?


kram till er, jag hoppas att jag vaknar imorgon bitti och mår bra, lite trött är okej, men orkar inte spy-spy och spy.

2 kommentarer:

  1. Våra tankar är hos dig, det vet du! <3

    SvaraRadera
  2. Puss på dig Emie-slemmie;) Håller tummarna för morgondagen & att du slipper spy, spy<3

    SvaraRadera