söndag 28 augusti 2011

Sunday sunday...

Gårdagen var mystrevlig. Gabby kom och fikade och vi pratade och pratade, så roligt att träffas efter så lång tid. Riktigt fräsch i håret var hon, faan vill också göra något annorlunda med mitt, men tar aldrig steget och gör det, så när jag väl bestämmer mig för att göra någonting så tar jag så lång tid på mig så alla andra hinner före som är mer impulsiva och får fingrarna ur så att säga.

Pontus och Peder var också här en sväng men de gick hem och skulle vila för de skulle springa Midnattsloppet med Matilda senare på kvällen.(1mil på asfalt=jag är inge avis).
Efter att alla gick hem så kom Eddy förbi med pizza till oss och det var såååå gott igår, var längesedan jag njöt så av en pizza. Sen skulle jag gå och lägga Snoddas och vart att ligga så skönt så jag gick och la mig samtidigt runt kvart i åtta. Så skönt att få duna in bland täcken och kuddar när man känner att man är trött, då njuter man verkligen. Det värsta är ju när man MÅSTE gå och lägga sig men det går INTE och man ligger och glor ut i det tomma intet och man ligger och upprepar för sig själv:sov nu.sov nu,sov nu... men som sagt så var det verkligen inte igår...härligt!!!

Efter mitt sovmaraton var ja så pigg och alert när Snoddas vakna tjugo över sju så vi gick upp och kolla lite på nyhetsmorgon och sedan fixade vi en engelsk frukost med scones, te, äggröra och bacon till Perta.(Då känner P att han måste gå upp, när man har ansträngt sig lite-bra knep till de morgontrötta).

Idag blir det lekparken för mig och Theodor, för pappa Per ska kolla på formel 1 och de är inge kul för oss att glo på så så smiter vi ute en sväng. Och tro det eller ej men dethar slutata regna nu! Jippi...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar