tisdag 9 augusti 2011

Då var det...

..klart, monterat ihop Snoddas nya garderob och en leksaksbyrå(alltså en sån han kan HA leksaker i) som vi inhandla igår. Bara hyllorna kvar att sätta upp, men det tar vi nån annan dag känner jag.

Per fick blommor idag hem till dörren från sitt nya jobb, hur gulligt är inte det, med ett kort där det står att han är så välkommen och att de hoppas han ska trivas på sitt nya arbete. Tänk om man kunde få jobba på en sådan uppskattande firma. Litet annat tänk mot vad jag har för erfarenheter av mina arbetsgivare. Och sen fick han sin godkända vapenlicens på posten så han ville åka och hämta ut sitt vapen och kikarsikte, så då passade jag och Snoddas på att hänga med och storhandla på Coop bredvid, vi brukar handla på ICA-Maxi, men egentligen bryr ja mig inte eftersom jag tror det blir lika dyrt i längden. För bara för en vara är billig är det ju inte säkert att det är den man vill ha ju. Skönt att fylla frys och kyl, och framförallt rensa och städa ur den innan det nya kommer in.

Gick till sjukhuset idag och det gick jätte bra. Kom i tid också! Det tog ca 55 min för köterskan i dag för att hitta en bra ven på mig att sätta nålen i, som tur var stack hon bara två ggr och leta så det var okej. Fullt rum var det också, delade rum med 3 andra karlar mellan 35-60 år som också har lungcancer. Sköterskorna där är så trevliga och verkligen bryr sig, alla fråga idag om vi hade haft det bra utomlands för det hade de läst i min journal att vi hade rest till Grekland, de vet allt de där. Tog taxi hem, för jag kände att jag ville komma hem fort och äta lite mat. Letade efter ett hyr-cykel ställ som finns här och där i staden men hittade inget där. Måste ju finnas ett där, ska allt leta på det för jag har ett sånt ställ utanför porten, hur smidigt som helst ju. Borde alla städer ha tycker jag.

Nu är jag helt slut så det blir nog att lägga sig framför tv:n en stund. Tror Linnea skulle komma hem runt 9 ikväll från jobbet, då ska ja påminna henne om att hon ska ju bli med till BVC imorgon. Det är så fint på vårat BVC med en stor barnvagnsparkering och ett stort rum med kök och ca 10 skötbord, ska bli kul att visa henne det :).

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar