lördag 6 augusti 2011

Home sweet home..

ja, är det inte så, hur härligt och underbart man har det borta ibland är det så skönt att komma in i sin egen borg och slänga sig i soffan och bara känna lukten av sitt eget sköljmedel och se posthögen ligga och vänta på bordet. Eller krypa ner under sitt täcke och gosa med sin egna kudde.

Zakhintos var helt ljuvligt, kan ja verkligen rekommendera, ska lägga ut bilder men den nedrans kabeln är borta igen(ovanligt). Flygresan och solen med lilla T gick över förväntan. Fint hotell, trevliga människor överlag, fint väder, och semester är ju ändå semester =).
Det enda negativa var maten som ungefär var samma hela veckan, bara frititerat och annan gul "brittisk" mat, jag åt bara tzatzikin, fetan, rödlök och tomater..haha.. så vi åt ute minst 1 gång varje dag även fast vi hade all inclusive. Det andra hemska var när jag och Theodor gick hem själva från en sportbar, Per stanna för han skulle kolla klart på F1, skulle åka hiss upp till vårat rum(andra våningen)och den fick strömavbrott och stanna. Jag och Theodor satt i en mörk liten hiss utan ac i ca 8-10 min. Tur att jag hade mobilen med mig så jag kunde lysa på alla knappar och trycka in alarmknappen men inge verkade höra den signalen inte heller mina rop på HELP! Till slut startade den iallafall, visst att en hiss kan stanna osv men jag tycker iallafall att personalen kunde svarat när ja ropade eller iallafall kommit upp till oss och frågat om allt gått bra. Tänk om ja nu hade haft klaustrofobi eller något liknande. Själv tyckte mest synd om min lilla knodd som fick sitta där i den varma kvava hissen, men ja tog ur han ur vagnen och sen stod vi där och sjöng tills den starta.

Vi tog en båt-tur ön runt-båten hade rutschikanor på som gick ut bak i vattnet, Per dök en dag, vi bada i havet, strosa på gatorna, mös på balkongerna på kvällarna i kvällssolen, sov middag på eftermiddagarna, läste böcker, ja vi hade det kalas med andra ord. Lapa sol vart det inte så mycket när man har en 10 månaders nyfiken krabat som springer till alla främlingar och flörtar och ska ta allt som är deras och sen springa iväg igen..haha Men vi delade upp vissa dagar att den ena fick sola medans den andra fick vara med T. Det var jättebra för barn, lagom stor barnpool + en stor vuxenpool och en liten lekplats bredvid varandra så man kunde variera lite. Vi hängde mest vid hotellet eftersom de hade allt vi hade behov av.
Det funkade jättebra med solen även fast det var så varmt som upp till 43 grader. Han hade på sig lång badkostym,mössa och badskor. Badskor är de bästa och det är de enda skor som han accepterar och inte sliter av så fort han får på de. Och sen solfaktor 50 såklart. Det svåraste att ha med en bebis var i vårat fall att se till att han inte fick slicka på vattnet i poolen eller i duschen. För vatten det är något våran lilla pys älskar:-drick-bada i-plaska i-kolla på.. ja allt som har med vatten att göra! Så fort han får chansen här hemma så skyndar han in duschen och sätter sig där till vi hämtar han.

Idag somna han på 5 röda eftersom Eddy,Jonas,Peder,Linnea har varit här och busat och gett han uppmärksamhet hela dagen=).
Är så glad att min P har gått med att flytta sina bokhyllor till andra sidan rummet så Theodor får halva sovrummet som sitt egna lilla kryp-in, så ja vill till Ikea nu och handla garderob och lite andra förvaringsprylar till han. Man får det göra det bästa av att bo trångt i en tvåa. Men det funkar, för oss iallafall, och nu iallafall.

På måndag börjar verkligheten, Per börjar jobba, sen på tisdag får ja behandling ,och på onsdag ska ja med T till Bvc men då har ja hyrt syster som får köra barnvagnen dit för det orkar jag nog inte då. Måste dit denna vecka eftersom nästa vecka börjar mitt immunförsvar sjunka till noll och då är inte bvc den ultimata platsen för mig.
Det värsta är att jag är snorig och rosslig nu efter all ac på hotellrummet och på planet, men hoppas det ger sig till förproverna på tisdag annars får vi skjuta på behandlingen och det vill jag inte.

Glömde helt bort det: På flygplanet vägen ner så fick vi gratis skumpa och dryck som överraskning av min släkting som jobbar där! <3 Vi vart så rörda och överraskade! Helt underbara människor!

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar