söndag 21 augusti 2011

weekend in tha village..

Åkte upp å fredag eftermiddag, med ett stopp i Mariestad för att hämta ut min vinst, haha, det var en stor röd Fatboy säck, och jag kan ju säga att Per vart inte så glad på mig som envisasades med att ta med den på ditvägen istället för på hemvägen eftersom vi hade så mycket packning med oss + en stor friggolit låda med kräftor också. Men efter att Per hade svurit och gett mig alla onda blickar man kan få så gick den till slut in i bilen med lite knak och agning. Det är en av de två gångerna Per har blivit arg på mig, den andra var när jag hade tappat bort våran bilnyckel uppe i Säfsen(och så klart stod våran bil ivägen för de andra 2 bilarna så det fick komma en plogbil och skottade en ny väg till de bilarna) så vi fick åka till Gbg och hämta reserv och sen tillbaka.(Säfsenpersonalen hittade och skickade den borttappade nyckeln en vecka senare till oss).
Till kvällen så åt vi havskräftor,signalkräftor, janssons,aioli och massa annat gott.

På lördagen var jag och Pernilla inne i Linde och shoppa lite och sen hämtade jag en bäddmadrass ute hos Lotta som vi fick av dem, mycket mycket uppskattat, kommer sova som en prinsessa ikväll! Hon fick lite havskräftor eftersom hon inte ville ha en slant för madrassen.

Theodor ramla ner för 3 steg av en trappa och fick en så stor bula, den största blåa bula jag sett, men den sjönk 75% på en natt, sjukt att det kan svullna så för att sedan sjunka på så kort tid.

Var ute på parkfesten på lördagen med Miha och lottie, som vanligt är alltid förfesten roligast, bla kollade vi på gamla kort som Miha hade tagit. Så roligt att se hur man såg ut för i tiden, man glömmer rätt fort vad man tyckte var snyggt då, men samtidigt roligt att se vad man gjorde då. Att gå ut och dansa och umgås med vänner är så uppskattat nu när man inte kan eller gör det varje helg.

John, Per och Pillan var ute i skogen nästan hela tiden, så jag kom hem från parkfesten vid 2 och sen upp med Theodor kl halv 8.(mamma erbjöd sig att gå upp med han, men ja var lite frukostsugen). Så nu är jag helt slut, nästan för trött för att sova, sjukt att man kan känna så.

Jag är inge duktigt på att skriva sammanhängande, jag är nog mer en lyssnare men det är så skönt att få skriva av sig ibland. Så sorry om det är lite rörigt när jag skriver, men det är bara att gilla läget.

God natt! kram

1 kommentar:

  1. Du får skriva hur du vill, gillar att läsa hur du än skulle skriva! :)

    SvaraRadera