torsdag 1 september 2011

Torsdag

Mår sådär, illa måendet hänger som ett åskmoln runt mig och tröttheten verkar ha fastna i ett koma-mode. Men gårdagen gick utav bara farten, sov och kolla på film hela förmiddagen, sen pratade jag med Lotta i telefon och sånt kan göra en så glad även fast vi bara pratar strunt oftast så är det så skönt att få samtala lite ditt och datt med henne! Till kvällningen när Per kom hem skulle vi åka och storhandla men jag orkade verkligen inte så vi åkte bara ut till hans nya arbetsplats:Hamnen -och han sightsade mig där utifrån bilen, skönt att slippa röra på sig så mycket. Sen kom han med en till liten glad surprise att vi kan nog åka hem till Gusselbay redan ikväll för han hade jobbat in hela fredagen...ingen blev gladare än jag!

Det värsta när man mår så här är att ta medicin, drick och äta ordentligt är svårt, man är inge sugen på något och alla mediciner smakar skit och luktar illa. USCH! Tror mina smaklökar har fått sig en smäll, varm mat smakar nästan ingenting och kall mat smakar för mycket.

Just nu är Snoddas och Syster yster ute och leker i lekparken, Snoddas ska gå in sina nya skor för hösten är ju på ingång och då är skor ett måste, förut kunde han ju gå barfota,i strumpor eller badskor men det går ju inte längre så nu övar han flitigt i sina nya shoes=)..älskar min bebis!

Det är så skönt att ha Linnea här som hjälp dessa dagar så Per kan jobba och ha ett lite normalt liv han med. Och sen vet ju Linnea hur jag alltid gör med Snoddas så det blir ju ungefär samma rutiner för honom. Men jag kan säga att det skär i mamma-hjärtat att inte orka eller kunna vara den mamma man vill vara, vet att ja mår så här dåligt i max en vecka men det är 7 dagar och 24h per dygn det är en lång tid för en annan. Men det ska ja ta igen sen kan ja lova.

Har bojkottat alla tv-sjukhusserier som går på dagarna, blir bara deprimerande, har varit 5 lungcancer fall och alla har fall har slutat med döden de senaste 2 veckorna bara, inget jag behöver se just nu. Vet att det är serie med manus, men sånt går omedvetet bort ibland i hjärnan.

Nu ska ja sova en sväng innan min snälla syster och mitt guldtroll kommer hem...

Kram

ps.Det man inte kan kurera får man lära sig hantera.ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar