söndag 11 september 2011

Helgen

Superkul att fonden redan är uppe i 5600:- riksdaler, kommer nog kanske nå 10.000 till nästa år, hoppas det! Men som min broder sa idag, att facebook är ju ett riktigt bra marknadsföring ställe för detta ändamål, och säg att man har ca 300 vänner och alla skänker i snitt 20:- så blir det mycket pengar. Därför är det lika viktigt att sprida vidare/dela inlägget om fonden som att ge till den. Så tack alla som hjälper mig med detta, hur mycket som helst värt i mina ögon! Tack!

Lördagen började bra med mys pys i soffan sedan runt sexsnåret kom farbror och faster Peder & Matilda och var barnvakter till Snoddas.
Jag och Per drog till Bergarkungen(bio) och käka supergod ryggbiff med sallad och finfint vin slank ned också. Till efterrätt tog Per en whiskey och jag tog vitlöksbröd(haha ja var så sugen och såg inte att de hade de förrän jag hade ätit upp biffen.)
Sedan gick vi vidare några steg till en utrullad röd matta, ja vi skulle gå på V.I.P bio "Jägarna 2". Om ni kommer till en stad som har V.I.P bio-Gå på det! Lite dyrare men så värt det! Innan bion kommer man till en lounge med härliga vita skinnmöbler och andra schyssta möbler med mys belysning, egen bar och fri tillgång till godis, loungen är exlusive för endast V.I.P besökare. Någon som hälsar en välkommen innan bion börjar, gratis popcorn och dricka till bion. I salongen där filmen visas finns endast runt 30 platser som är stora fällbara skinnfåtöljer. Avhängare till jackor finns också.
Allt känns så lyxigt och man känner sig bortskämd när man sträcker ut sig i fåtöljen och bara njuter av all plats och kan njuta av filmen. "Jägarna 2" var faktiskt riktigt bra tyckte jag, Per med, en 7 av 10 tyckte vi iallfall. Lite rå med knytnäveslag men men det ska väl vara lite action i en sån där rulle.
Så mysigt att göra någonting på tu man hand, ävem fast jag inte tycker om att lämna bort min bebis, fast det är ju skönt när det går att barnvakterna kan vara hemma hos oss och att det är kväll, för då sover han ju ännu.

Nu idag så myste vi på morgonen med med nybakat bröd och tända ljus på frukostbordet, sovmorgon fick ja också. Sedan drog vi och köpte en ny bilbarnstol till Snoddas, är ju faktiskt dags nu och sedan känns det som hans babyskydd är för trångt när vi åker så länga och många resor. Kolla lite på vagnar också, men vill bli av med min gamla först och sedan så klara vi oss med paraplysulkyn ett tag till, men en ny lite grövre sulky blir det nog sen, med stora fasta hjul som ej går lossna på så att de roterar, men som sagt det blir senare.
Nyss gick John och Pernilla hem från oss, de har varit här och förskott firat Snoddas eftersom Pillan drar till Barcelona och jobbar en vecka. Han fick ett pussel,gummianka,boll och ett trum-set.(Så många paket fick han för att deras hund Benji har förstört en del leksaker för han. Och som tur var så förstår han inte trum-set än!). By the way så bet Benji sönder bollen han fick på ca 10 min.=)

Nu ska ja glo lite på tv:n, sen diska upp det sista av disken(hoppas på ny maskin imorgon), kanske dricka upp skvätten vin som är kvar i kylskåpet.

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar