söndag 25 september 2011

Min gångna vecka=)

Onsdag: Äta och dricka gott med mamma,Linnea och John på Flying barrel

Torsdag:Ullared för hela slanten, och då menar jag hela slanten, shoppade mycket mycket, körde lite fel, hitta rätt igen =).

Fredag:Åkte hem till Gusselby(de andra gick av i Linde för marken mendans ja drog hem och svischa om till festdräkten och drog på 25års middag & vin hos Lottie(Grattis igen! Och tack för kvällen!)

Lördag: Uppe med tuppen med Snoddas, jag och Per gjorde ett Barbapapa tåg- tårta till kalaset som stundade för släkten på eftremiddagen. Vädret var toppen så vi passade på att vara ute och fira med hamburgare och korvgrillning och tårtkalas i trädgården.

Söndag: Mina finfina vänner kom och firade min lilla krabat och Pers kompis med sin sötsöta flicka och så klart Theodors farmor med sin särbo kom också.

Måndag:Jag,syster och Teddy drog in till Örebro en sväng och shoppade gummistövlar,skor och lite annat smått och blandat=).

Tisdag: Linda med sina två små kom ut och firade min pluttskrutt, efter det så åkte vi ut till deras lya och kollade läget där.Skjutsade Linnea till tåget i Örebro, hon skulle hem till Gbg igen.

Onsdag:Badhuset med Miha,Lottie,Livia och vi två. De små fick sitthoppa från kanten, åka rutschikana, ja de njöt nog i fulla drag, Snoddas somna som en stock i bilen hem iallafall. Innan plurret så luncha vi på bistro, verkligen god mat!

Torsdag: Jag och Lotta tog med oss våra små och hälsade på mammas jobb(dagis) ute på gården.

Fredag: Per kom till Gusselby och vi slappade bara med ett glas vin och tacos. På daegn hade ja luncha med M och L på Lindesbergs Arena.

Lördag: Åkte in till Örebro igen!!! på jakt efter ett Alfapet, till slut hittade jag på Coop, köpte det näst sista, verkar som fler verkar ha blivit indragna i Wordfeud-beroendet och efterfrågan på Alfapet blivit stor,slut överallt. Till kvällen kom lite av mina föräldrars kompisar ut på en lite kräftskiva och spel=).

Söndag: Nu sitter jag här,nyss hemkommen, i våran soffa med datorn iknät och tv:n på. Dagens I-lands problem i dag är vad vi ska mysäta ikväll. Perta lägger lillpysen, och jag sitter och kollar på all packning som står i hallen och bara väntar på att få bli uppackad, men det gör ja nog imorgon.

Ja imorgon ska ja iväg på morgon till sjukhuset för prover+röntgen sen läkarbesök för att diskutera och analysera hur den sista behandlingen tog och hur vi ska fortsätta.
Usch, känns jobbigt att komma tillbaka hit till verkligheten, har känt mig så normal och fri den sista veckan, men verkligheten hinner ifatt den med.
Allt känns så normalt och roligt när man sitter där i badhuset och skrattar med Miha och Lottie, tills man känner hur bikinin skär in i ärret från operationen och man påminns om att man är sjuk och att aldrig kanske kommer bli frisk(skriver kanske för att jag tror på mirakel).

Allt känns så overkligt än ibland. Det är ju bara ärret, hostan,hesheten som gör att jag påminns om lungcancern. Jag vill bara bli frisk och förbli frisk!Vill vara där med min helt underbara son och min älskade sambo, min fantastiska familj och mina rara vänner och bekanta.
Ibland kommer jag på mig själv när jag handlar att jag köper på mig saker som vi inte behöver än eller i större storlekar, hamstrar lite för om jag inte finns där en dag så vill jag att de sakerna ska finnas här hemma eller att Snoddas ska ha just den saken iallafall.
Jag gör det lite omedvetet tror jag. Vet inte vad jag vill ha för besked imorgon, vet att jag ska träffa den läkare som förklarde att jag hade en allvarlig sjukdom och som sjukskrev mig för första gången när min sjukdom fortfarande var under utredning.

Ja ja ja kan inte ändra eller göra något för att styra läkarens sammanfattning imorgon så ja får ta det som det kommer. Tack alla ni som fortfarande skänker eller delar min länk eller information om min fond! Tack!!!/E

2 kommentarer:

  1. Puss på dig gumman!! Tråkigt att vi inte hann ses, men vi får ordna det på eran nästa tripp hem:) Jag hållar mina tummar hårt hårt & hoppas att allt ser bra ut imorrn<3 Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det låter som om ni har gaft en härlig vecka i Gusselby. En dag kommer vi att vara i krokarna samtidigt, skulle vara så roligt att ses igen..
    Ni vet väl att ni alltid är välkomna hem till oss...
    Håller tummarna för imorgon, ska även försöka kröka mina tår!
    OCH sluta aldrig tro på mirakel!

    SvaraRadera