måndag 5 september 2011

vardag igen...

åter måndag kväll igen, veckorna rullar på, vissa lättare än andra. Sitter nu i skrivandes stund och avnjuter en bit hembakad pizza och ett glas vin(var en skvätt kvar i en gammal flaska.) Idag har vi varit och storhandlat, grymt skönt att ha allt fullt i skåp och lådor, jag får en liten mat kick att ha det så här grönt och praktfullt i kyl och frys.

Per hade ju jobbat in hela fredagen och halva torsdagen så vi skulle kunna vara tidigare och längre i Gusselby, men när han checka ut från sitt jobb i torsdags eftermiddag så vart han tvärdålig på vägen hem, så han vart sängliggande till nio på kvällen. Då kände han sig körbar, så då drog vi till Gusselby(jag ska helst inte köra när jag har fått gift,är ju extra trött och har inga bra reflexer tycker jag sj.)Men jag sa att ja kunde ju prova och köra en bit men han körde hela vägen. Under fredagen vart jag sjuk, så alla planer vi hade gick i stöpet men men det var skönt att mamma kunde underhålla Snoddas lite medans vi hade magsjuka eller något dylikt. Per stackarn var så jaktsugen så han drog ut i skogen ändå, tyckte så synd om han. Jag har väl typ varit dålig tills idag. Theodor verkar att ha klarat sig iallafall, man får vara glad för det=). Han har lekt ute i trädgården nästan hela helgen och plocka plommon och äpplen =). Vi hann även cykla en sväng i söndax innan vi drog bilen söderut.

Tänker ibland på om jag ska starta en fond för just lungcancer, eftersom bara 1% av alla insamlade pengar från Cancerfonden går till det ändamålet, så forskningen inom min sjukdom går inte så fort i Sverige iallafall. Men samtidigt känner jag att det är ju viktigare att samla in pengar till barn cancerfonden på något sätt. Ja ja vet int ehur man ska göra, men ngonting vill jag göra. Har ni något förslag på namn till den blivande fonden? har typ tänkt på "En för alla, alla för en" - och då menas det att man bara ska skänka en-kronor.
Ja ja vi får se, nu ska ja kolla på "Rekryterna"(Navy Seals) på Discovery. Snacka om hård träning.

Kram

4 kommentarer:

  1. Tycker det var ett bra namn! Men varför inte en fond för bådeoch? Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Bra ide Emie! Namnet är kanonbra oxå. Det är så synd att man inte tänker på sånt här förrän man själv drabbas på ett eller annat sätt, själv eller anhöriga eller vänner & bekanta! Det här är ett bra sätt att få folk att tänka till! Jag själv gör det. Kram

    SvaraRadera
  3. Ett annat namn-Din kappsäck blir min friska lungsäck... skänk ett ciggpaket till forskningen ist för att sj röka upp det...40:-

    SvaraRadera