tisdag 29 november 2011

Regn och åter regn med blandad blåst...

Vårat Gingerbread-House 2011, design a´la färdigköpt men Emie & Per dekorerat.(ps.det är syster yster som har tagit hem alla sugrör.)


Vart ingen promenix idag, sånt otäckt ruggigt väder var det hela dagen idag. Vart att äta pannkakor och sova middag i soffan ist=).

Julen är en av de få högtider som jag verkligen tycker mycket mycket om, atmosfären,förberedelserna,lukten,känslan,maten ja allt. De växte väl lite mer när man fick en liten knodd också även fast han inte vet riktigt vad jul är och allt vad det innebär.
Från att jag blev sjuk har ja också omvärderat livet och försöker att ta in och uppskatta stunder mer,små som stora.
Som när alla var hemma under älgjakten och jag låg uppe på och la Snoddas och hörde hur de andra spelade alfapet och skrattade och små kivades om vilka regler som gällde, jag blir att le så fort ja tänker på det. Värme, kärlek, riktigt kärlek, familjegemenskap när den är som bäst.

När det kommer till julen och jag tänker på min diagnos så slår det mig ibland:-tänk om detta är min sista jul? -tänk om ja är riktigt dålig nästa jul?... Usch det är hemskt... ni kke tycker att ja överdriver men skriver bara mina tankar om det hela. Är rätt så psykiskt jobbigt att inte kunna slå bort vissa tankar och funderingar.
På ett sätt så tror ja att jag tycker om åka till Ullared och liknande för det är så mycket att kolla på och hinna med så där finns ingen plats för "svarta" tankar.

De sista 18 månaderna har gått så fort, sålt hus och bil, flyttat till en helt ny stad,min underbaraste Theodor kom till världen, opererad för första gången,fått diagnosen:Inop. Lungcancer och mycket annat runtom. Det har väl tagit tills nu om ja ens har fattat allt vad som har hänt, fått komma ifatt med huvudet. I bland undrar ja vart Emie tagit vägen, vem är jag? Tro inte att jag behöver uppsöka hjälp för detta men allt har gått så fort bara,hoppas ni som läser kan förstå lite av vad ja menar. Fast tycker att vi har hanterat det på det bästa sättet även nu med facit i hand.
Tacka vet ja familjen!(+vänner såklart!) men just familjen, ja , vad ska ja skriva mer än att ja kommer njuta av varje minut i jul med mina nära och kära!

Ta hand om varandra och njut av stunden, fånga dagen!

1 kommentar: