måndag 6 februari 2012

Morgondagen...

ja imorgon är en dag som ja inte har längtat till,usch vill inte veta men ändå vill ja veta hur läget är egentligen. Imorgon är det dags för en Ct,datormografi över min överkropp. Får vänta tills måndag på resultaten. Tänk om det har spridit sig? Usch, vet att ja inte kan göra något åt det men det är så hemskt om det skulle ha gjort det, blir liksom som en käftsmäll åt allt man har kämpat sig igenom hittills.
Ska försöka att inte grubbla för mycket på det men det gör man omedvetet iallafall, det man inte hinner tänka på dagarna kommer igen sen när tystnaden har lagt sig när man ska sova.
En annan jobbig grej är att de ska spruta in kontrastvätska i min arm och mina kärl är så sköra att de går sönder eller bli så irriterade så att det blir stopp. Men hoppas det ska gå bra imorgon.

Idag har ja varit på provtagning, vilken pärs, kom till Vc men hade glömt min remiss så det vara bara att vända i dörren och åka hem igen och hämta den, fick skynda mig för min barnvakt(Linnea) skulle väg och jobba inom en väldigt snar framtid, men ja hann tillbaks i tid...puh...

Till lunch vart det en gratäng med rotfrukter,citron och rökt lax som vi hade kvar sen helgen. Beställde en liten present till Snoddas 18-månadersdag som blir i mars, det vart en pek-bok med egna valda bilder på nära och kära. Blir perfekt eftersom fotoalbumet han bläddrar ofta i, är inte riktigt lika hållbart som pek-bok-sidor.

Annars har det varit lugnt idag, så kallt så det är inget kul att gå ut och leka på dagarna men imorgon tror ja det skulle bli varmare. Får se om vi kanske går ut till lekparken efter ja har kommit hem från sjukhuset.

Mys-pys-kramar//Emie

1 kommentar:

  1. Massa mys-pys kramar till dig!!!! Det kommer gå bra gumman, positiva tankar<3 Puss o kram

    SvaraRadera