söndag 12 februari 2012

En av mina många fina 25-årspresenter...

var biljetter till Melodifestivalen biljetter till Scandinavium och fri middag på restaurang som ja sj fick välja, och att Miha och Lottie kom till Gbg är ju en riktigt bra present i sig.

I fredags kom de runt 18 och vå åkte hem till oss och åt lite fyllda pitabröd och en heeeel del vin, vart dock som kke tur är inte så full..konstigt det där hur olika mycket man tål?!?!
Lilla Snoddas vakna väl 4 ggr under kvällen kke, tror det är tand på g och tunna väggar i tvåan gör väl sin del i det hela, men tror inte han tar skada av att vara uppe lite nån kväll..haha min lilla kille<3 så pappig är han för tillfället ska ni veta. Så denna helg som ja var med flickorna fick han ju ha pappa för sig själv nästan alla dagar, uppskattade han nog.
De hinner ju nästan bara träffas kke 2timmar på vardagarna så detta var nog kul för mina två pojkar att tillbringa lite tid på tu man hand utan nån gnällig mamma som är med de jämt.

Lördagen gick lite i turismens tecken, shoppade på Nordstan, åt lite burgers sen rusa klockan iväg så de bar hemåt och försöka spackla upp sig lite till kvällens event.
Åkte till Linne för att käka lite grekiskt, det var gott och längesen man åt ute vid bords.
Kvällens event(Melodifestivalen) var över mina förväntningar, jätte roligt var det och så hade vi ju toppen platser på parketten, rad 21. Och rätt låtar vann!(inte ofta man tycker det men alla vi tre var eniga) men nästan alla låtar var bra live, men är det inte så att det mesta blir bra live.

Riktigt bra ordnat sånt där, lite för mycket tv-anpassat men what the hell, synd att man inte går på sånt där oftare, särskilt med kompisar. Så kul att träffas och göra något annat än fika eller något sånt.
Efter festivalen drog vi hem och Lotta skulle byta skor, men vi kom aldrig iväg ut igen, var lite kallt och sen är det ju rätt skönt att bara hänga lite och snacka lite strunt över köksbordet också, vart väl inte läggdax förrän strax innan 2 i mörkret iallafall.
Synd att en helg är så kort, de sitter redan på tåget hem upp till Bergslagen igen, välkomna tillbaka ni underbara!!! Och tack för presenten och upplevelsen!



Känns som jag har bestämt mig, ska skaffa ett träningskort och börja träna regelbundet, som en start 1 gång i veckan. Jag är en sån där person som överdriver när ja ska börja med något och då skulle säkert gamla Emie träna 3-4 ggr i veckan men tröttna på det efter 2 veckor.
Och så vill ja inte att det ska bli denna gång så vill ja att det ska bli en del av min vardag hela träningsåret ut.

Imorgon är dagen D, känns som en lite dom som ska fällas över mitt huvud faktiskt, har inte tänkt på det riktigt förräns nu idag, har ju haft annat för mig i helgen=). Hoppas att allt kommer lösa sig i till det bästa, det är väl det enda ja kan göra, hoppas alltså!

Perta satte upp lite tavellister i fredags och jag är nöjd, nu ska ja bara organisera och välja kort och ramar så det blir en bra symfoni över det hela. Vill ju inte välja ut/bort tavlor eller kort, vill ju ha alla uppe. Men detta är ju inget bildmuseum utan en lägenhet=). Jaja kke tar kort sen när ja bestämt mig.

Nu övertala Per att byta kanal från vintrestudion till något annat om inte det går så får det väl bli att ställa sig vid spisen och laga lite krubb och tänka lite på vad man ska ha på menyn nästa vecka då det återgår till de vanliga rutinerna och nyttigare sakerna som ska in i munnen.

kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar