måndag 31 oktober 2011

onödigt..

Rensade ut lite fickor på jackor och västar igår och upptäckte till min "förvåning" vad skit man samlar på sig:kölappar,mynt,parkeringsbevis och kvitton mm. Det var det sistnämnda jag vart lite konfunderad över.
Var för ska man ha ca 15 cm långa kvitton bara för man varit ner och handlat 1 liter mjölk,är inte detta lite onödigt och inte minst sagt omilövänligt. Kan förstå varför kvitton osv finns men varför ska de var så långlånga för.
När man handlar kunde man väl själv bestämma om man vill ha ett kvitto i handen eller på mejlen genom bank-kortet eller någonting.
Eller när man tex handlar och drar kort kan man väl få specifickaion på nätbanken var och precis vad man har handlat.
Jaja skitsamma men det slog mig bara...

Igår försökte ja övertala P att åka till Gällstad eller Ullared men det gick inte,det gör väl inge iof för ja ska kke till Ullared om någon helg om ja orkar efter behandlingen.
Men vi glögga igårför första gången igår, och det smakade ljuvligt ljuvligt kan ja lova... Man blir s sugen på att tvätta fönster och hänga upp de juliga gardinerna och ta fram mina granlampor mm.
Nä nu tror ja att det är dags för blöjbyte här,kommer små odörer när Snoddas springer förbi mig =)

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar