måndag 24 oktober 2011

Då var det...

fullt i kyl,frys och skåpen igen, skönt att handla på sig lite, så drygt och dyrt att dagshandla som det så lätt blir. Och idag ahde jag en check på 500 riksdaler från postkodlotteriet, men den funka inte så klart, min skrivare hade hoppat över några siffror på en streckkod upptäckte ja när vi kom hem efter att de inte kunde läsa den i affären, skumt va? att den bara valde att hoppa över att skriva ut alla siffror...=)
På tal om postkodlotteriet så hade jag ett missat samtal när ja klev ur Hemköp i Linde förra veckan,(är väl inte helt uppmärksam på mobilen jämt får ja erkänna), satte mig i bilen och ringde upp när rösten svara:
-Hej och välkommen till Postkodlotteriet!
-Hej! Ni hade sökt mig,svarade jag med pirr i magen.
-Ja, absolut, ska koppla er på en gång. Var god dröj...
-Tack, sa ja men mina tankar började redan skena iväg och tänkte shit har ja redan vunnit något, vad roligt, undra vad?
Kom fram till en kille som hade ringt mig, endast för att fråga hur ja trivdes med att vara prenumerant på lotteriet... döööhhhhhhhh tji fick jag, men vad ska man tror när de ringer från självaste lotteroet och man är medlem liksom =). Sen hade ja ju bara varit medlem i 2 månader så ja har ju inte direkt hunnit ens reflektera över det.

Idag har vi firat lite med go mat och vin, för att min Per har fått ett nytt jobb, efter ca 5 interjuver och möten så fick han det. Grattis Hjärtat!!! Vad hans titel blir vet ja inte än men någon chef av något slag vet ja iallafall.

Diskamaskinen funkade som ett skott idag! Så skönt, särskilt när man knappt kan lämna Snoddas 5 min utan att han gör något han absolut inte får, då vill man ju inte stå och diska en massa.

Nu pengarna på bordet...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar