tisdag 5 juli 2011

Idag är det...

våran dag, min och Pers <3, 2 år. Låter inte så länge kanske i dina i öron men vi har varit med om så mycket, känns som vi känt varandra hela livet(på ett positivt sätt).

Hämtade mitt och Snoddas nya/första pass, vad söt han vart på kortet, han ser helt förundrad ut med ögon stora som tefat. Dags att boka resa snart då innan Per börjar jobba i augusti. Men vart? Vi hade tänkt Grekland men det verkar ju lite knasigt nu med all strejk och protester hit och dit, vi får väl höra vad Peder och Matilda säger efter de har varit där nu i juli.

Har fått behandling idag, skönt att denna tog bara 15 min om man jämför med dem förra som tog upp mot 9 timmar med alla undersökningar innan.
Jag har aldrig varit stick/sprut rädd men det börjar ta emot ibland om jag känner att sjuksköterskan är darrig eller nybörjare, lite konstigt eftersom jag har fått över 120 stick/sprutor sen mitten av januari.(Min hy är som en nåldyna). Ca 14 röntgen besök har ja hunnit med hittills också. Ja ni mycket tid på sjukhuset har det blivit, tur att 98% av personalen som vi har träffat har varit toppen. Tur också att Linnea kan ta hand om Snoddas under tiden vi är där, innan hon bodde här så fick han hänga med jämt, han skötte sig alltid exemplariskt men känns ju lite tragiskt att han ska behöva vara där nu, känner på mig att han kommer tillbringa mycket tid där med eftersom om han är det minsta lik sin pappa så kommer han få klippkort på akuten. -Hoppas inte!

Ikväll ska vi ut på Näset och grilla med John,Pernilla och hennes broder Pontus. De ville fira Per i lite efterskott eftersom han fyllde år den 30 juni. Av mig och Theodor fick han en cykel och en handkikare. Vi lånade en babystol och hjälm till Theodor och ATT han tyckte om att bli runtskjutsad på cykeln. Tror jag måste träna upp min kondition lite, flåsa efter en backe..haha

Får se om vi hittar på något skoj nu i veckan, kanske åka bort och sova på hotell och sightsa i någon liten stad.

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar