tisdag 31 januari 2012

brrr..

nu börjar graderna sjunka här nere också, riktigt kallt börjar det bli... men ska nog försöka ta mig ut en sväng på eftermiddagen iallafall...

Vad lätt det är att bryta ner något man byggt upp under en längre tid, efter att jag slarv åt hela helgen så är ja så hungrig hela tiden, både igår och idag, varför?Liksom jagar efter nästa måltid. Är det psykiskt?Ja det är psykiskt!!! äter mig ändå mätt när ja ska äta, kan två dagars ät-när-du-vill sätta såna spår?

Snoddas sover förmiddag(vi går upp med Per runt 6.00) och ja ska hänga tvätten som precis vart klar, sen till middag blir det grön ärtsoppa med bacon och grabbarna får potatisgratäng med chorizio och paprika i.
Senare idag ska Perra med sin bror och hämta ett bord som de inhandlat eftersom han inte har nån bil. Får se om de ordnar nån middag nu när de ska skaffa större köksbord,det var ju ursäkten att vi inte fick plats, det återstår och se nu då...=)

Ska vårpimpa lite här hemma, väntar på lite saker från posten sen ska ja visa er vad jag tycker är vår/sommar feeling.

Hoppas solen skiner hos er med, det gör den här och gör mig påmind om hur skitiga fönster vi har men känns rätt så onödigt att tvätta de nu innan sopbilen drar förbi i mars/april nångång.
(När ja var liten var sopbilen en sån som kom och hämtade sopor ur vårat sopskåp i huset inte en sån som sopar gatorna=), i Gusselby sopar man inte gatorna=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar