söndag 25 mars 2012

Min helg

min sköna bästaste helg på länge! Vi drog till Gusselby i Fredags och var framme runt 8 snåret på kvällen, la Snoddas och sen satt vi och tjåla lite till varma mackor och kall bira sen la vi också oss, somna nog på 5 röda=).

Hela Lördagen var vi ute i vårsolen! Perra provade sina rullskidor, bröt sin nya stav efter fem armtag, slog knogen i backen, vart lite omplåstrad sen påt igen med nya stavar(mammas gåstavar=).)
Jag och Snoddas cyklade lite samtidigt, puh, var det var jobbigt, det är ju inte som när man var liten och kunde cykla och trampa på i alla evighet utan att tycka det var det minsta jobbigt, nu tog det allt emot efter någon kilometer kan ja lova.
Provade att kratta lite men det var alldeles för blött än, synd, tycker det är så harmoniskt att kratta och påta lite i trädgården, särskilt när det inte är något måste.
Provade ju rullskidorna men ack så svårt det var tyckte jag, tror inte det är min grej men ska prova några ggr till innan jag ger upp men ... nja... vet inte riktigt om ja är gjord för dem.

Vi åt grillade korvar till lunch och sen stekte vi grönsaker och marinerad rostbiff på Murikkan till kvällen, mums säger jag! Skulle kunna laga mat varje dag på Murikkan om ja kunde, så roligt!
Till kvällen så vart lite yatzy, vin och sen Frasier innan läggning.
Gick upp tidigt och släppte ut hundarna och städade av golven efter all lera och grus vi släpat in under Lördagen. Sen drog vi hemåt och var hemma runt tretton. Mamma och de drog hem runt halv 4 så vi hann ses lite iallafall.

Nu sitter jag här med glas vin vid datorn och har betalat räkningar(skitmånad!!!) och glimtar lite då och då på Så ska det låta.
Blir nog bingen snart är så trött! Det har nog varit den röda tråden denna helg: kvällstrött som f******n.

Kramar, imorgon är en ny dag med nya tag, VV här kommer ja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar