onsdag 1 december 2010

Onsdag...

Har haft en sån underbar helg med lite nära och kära! I fredax julpyntade jag och sen kom min mamma och moster ner och sov hos oss. tidigt lördag morgon drog vi till Ullared, vi kom precis i rätt tid, stod i kö i 2 min innan vi kom in(när vi åkte hem var d fortfarande kö in..haha-helt sjukt!)Hittade dit och hem helt själv-riktigt stolt över mig sj! Fick handlat de mesta av vad ja skulle ha. Pappa P och Snoddas var med lite kompisar till universeum och kollade på hajar & ormar under tiden=).
Till kvällningen gick P ut och åt med lite av sina vänner medans vi andra var hemma och mös framför tv:n med lite god kvällsvickning.

Söndagen tillbringade vi på stan med mamma,moster, John & Pernilla. Riktigt mysigt att gå ut och äta lite brunch/lunch sådär. Efter det så drog J& P hem, medans vi andra åkte till Liseberg. Snacka om adventsmysigt till 101%, snön fall sådär vitt och mjukt och gnistrade i alla lampor som lös upp i den skymmande eftermiddagen.Riktigt sagolikt!
Theodor började tröttna på att ligga i vagnen hela dagen och Per skulle ju jobba på måndagen så vi tre traska hemåt medans mamma och moster skulle kolla på sjungande Lotta.

Vet att det är en lite klyscha att blogga om hur lycklig man är... men måste verkligen medge att det är jag!

Det vart en dyr helg för oss iallafall eftersom våran tvättmaskin gick sönder i torsdaxkväll, så P kom hem med en ny på lunchen i fredax(en räddning eftersom T byter kläder x-antal ggr per dag), sen på Ullared vart det ju några lax. Men livet rullar på ändå =).

Idag ska vi åka till Ikea och köpa ett skötbord, det vi har velat haft har varit slut i över en månad nu men kolla igår och då stod det på nätet att det hade kommit in, vi får hoppas! Man märker att ju äldre Theodor blir desto mer saker och plats går det åt. Vi måste verkligen flytta innan vi ska ha bebis nr 2, fast det är väl några år kvar. Efter Ikea vill ja åka och handla lite mat, är sugen på att baka piroger och lite annat gottigott.


Min syster yster ringde mig idag och berättade att hon skulle komma och sova hos hos snart, vad mysigt, och Theodor tycker väldigt mycket om henne, undrar om det kan vara för att hon och jag delade säng i ca 6 månader när jag var gravid, han måste ju ha hört hennes röst när vi låga och pratade varje kväll innan vi somnade.

Skönt att få skriva av sig lite om inget särskilt, d behövs ibland=)...Lussiga kramar/Emie

1 kommentar:

  1. Vad kuligt att läsa lite från dig :) Verkar som ni har det fint iaf!!
    Saknar dig....kram <3

    SvaraRadera