torsdag 2 september 2010

Helt appropå=)

Har inte skrivit på ett tag ,men idag vart ja lite sugen, inte för någon särskild anledning utan bara för att...
I tisdags var det runt 3 veckor kvar till att våran knodd kommer, vill att den ska komma nu!!
Igår satte vi ihop sängen, vi var tvungna eftersom vi skulle kolla hur mycket plats den tog i vårat sovrum, vi har lite "compact living" så det är mycket planering med minsta lilla grej..haha ..lite kul faktiskt..

Idag ska ja köpa en tv till sovrummet eftersom P har köpt hem hela sportpaketet till den stora tv:n, och den skiten orkar ja inte kolla på, eller man vill ju ha alternativ iallafall..=) Vi ska nog dra en sväng till Ikea idag också, beror på när P kommer hem från jobbet. Jag tog nämligen alla galgar som fanns när ja flyttade in, så hans kläder ligger lite här och där=),han får stå ut med mycket han..haha.. Och sen när vi möblera om i sovrummet + att P tvättade alla fönster igår så vi kunde dra upp gardinerna ut mot gatan och då vill man ju ha lite krukor, blommor, lampor osv, så jag hoppas på en tur till Ikea också.

Saknar inte mitt jobb så mycket som ja trodde att jag skulle göra men d har ju bara gått 5 veckor.. men saknar mina work buddies, det här vanliga snacket i lunchrummet, på banden osv.

Fick ingen föräldragrupp här nere, d var fullt, men d gör inge,fick någon extratid som vi skulle komma till ochkanske kolla på en film och lite sånt, men är inte så chockad, har typ haft kanske 5-6 olika barnmorskor under min graviditet,krångel med hitta nån barnmorska härnere med min bokföring och allt och nu ingen förädragrupp..haha, konstigt nog så gör det inget för min del... Men kan ju tänka mig att nåt mer händer, typ att det är fullt på bb när d är dags eller något liknande..haha

P fick mycket gjort igår, han lagade även våran tvättmaskin, så idag har ja tvättat lite, skönt att slippa springa till tvättstugan och boka och krångla,visst det är väl skönt om man har mycket lakan och sånt men riktigt skönt att bara kunna gå in på toan och tvätta lite pö om pö.

det var allt för denna gången...=)

4 kommentarer:

  1. Härligt att du skriver lite! Tänker på dig ibland & tycker det är skitbra att du bloggar lite! Nu är det spännande inför bebisens ankomst!! Stort lycka till! & snälla mer updates tack! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj va chockad ja blev när jag såg en uppdate här :) Kul! Forsätt såhär så vi har lite koll på dig när bebis kommer ;)

    Krams

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att höra lite ifrån dig gumman:) Jag tänker på dig så mycket!!! Det är tomt på jobbet:(....men vi har ju "lillEmie", det är ju bra;) Hoppas du uddaterar ofta nu när vi inte vet alls vad du sysslar med där borta i Götet:) <3

    SvaraRadera
  4. haha ja ska försöka, vet inte vad man ska skriva om bara=)

    SvaraRadera