torsdag 26 april 2012

klant!

Håller på att tvätta 2 veckors tvättberg, när ja kommer till tvättstugan för en andra omgång med maskinerna så upptäckar ja att ja glömt att sätta på den superstora fläkten i torkrummet, så all tvätt som ja hängt upp från förra lasten är blött fortfarnade... asch!
Syster yster tog med lillkisen ner på stan en sväng så ja kunde tvätta och grovstäda i fred, tack! Så skönt att få skura helt allene, men nu är allt är städat och bara tvätten kvar så är det så ovanligt ensamt så det blir nästan lite tråkigt under väntetiderna.

Så härligt att få städa ur innan helgen och särskilt denna som vi ska spendera i sommarstugan. Vi ska tapetsera vardagsrummet och sen ska Per lära mig lista och ja ska lasera alla fönsterkarmar vita. Pappa och mamma ska också dit såklart! Hoppas det är finfint väder denna gång, under påsk så snöade!!! ju det tom...

Nu kallar tvätten några dörrar bort igen!

1 kommentar:

  1. Hejsanhejsan,
    jag förstår 2 veckors tvättberg (det är vad som väntar mig denna fredagskväll). Men härligt att få tapetsera lite! Jag skulle tycka att dte vore jättekul om du vill visa upp ditt projekt på Byggla. Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer! Är du intresserad får du en liten present! :)
    Ha en fin helg!
    /Vendela

    SvaraRadera